Hjärnskakning.

Förra fredagen så va jag ute på Sentosa med några kompisar och råkade ut för en liten "olycka", om man ska kalla det de. Jag trillade nämligen ner för en stenbacke och slog huvudet i en sten samt min högra axel. Just då så visade det sig inga större skador utan va bara skrapsår i pannan. Men i lördags så svullnade hela pannan upp och blev en stor bula och jag kände smärtan mer och mer. Så jag åkte in till sjukhuset men Fanny och pappa där jag fick rönka axlen samt göra en CT, en skallrönken så man kunde se om det hade blivit några större skador, såsom inre blödningar eller sprucken skalle. Men som tur va så va det ingen allvarligt. Jag hade fått en hjärnskakning och slått i axlen rejält. Så jag har legat hemma sjukskriven från skolan denna veckan och bara vilat och kollat lite på tv. Jag mår bättre idag, och jag har fått tabletter och sånt för läkningen att gå som det ska.
 
Jag tänker bli bättre på bloggandet fram över, även om jag sagt det tusen gånger så ska jag verkligen försöka. Ska försöka få med Lovisa på det också. Men det va iaf en liten förklaring till varför jag inte uppdaterat något den senaste veckan.
 
 
1 kommentar
isabell

Vart i Tyresö bor du Lovisa? <3