USA del 1

Nu tänker jag försöka mitt bästa med att berätta om min USA resa jag gjorde med min familj i julas.
Vi åkte till USA för att min storasyster Lina tog examen från universitetet i Lake Charles där hon bor.
Jag vet inte hur många delar det kommer att bli för vi besökte tre olika ställe, Lake Charles, New Orleans och slutligen New York. Så jag kommer dela upp det och vissa bitar kommer jag dela upp i två delar osv, just för att det ska bli lättare för mig att berätta och inte allt för mycket text för er att läsa på samma gång.
Men resan började iaf den 11 December 2013.
 
Om jag minns rätt så var det på en onsdag då resan till USA började, vi åkte på onsdagskvällen och jag hade gått och varit så taggad hela skoldagen och kunde verkligen inte tänka eller fokusera på något annat den dagen.
Vi började med en 7 timmars flygresa till Qatar där vi hade mellan landning i 9 timmar, var helt slut när vi kom fram då jag knappt hade sovit på flyget och vi kom fram på natten. Sedan var det en 16 timmars lång flygresa till Houston, Texas där vi landade i på torsdagskvällen i amerikansk tid. Och som den underbara storasyster jag har, så hade Lina kört 3 timmar från Lake Charles till Houston för att krama om oss när vi landat. Sedan var det en 3 timmars lång bilresa vi gjorde till Lake Charles där Lina bor. Jag åkte med mamma och pappa i våran hyrbil som var så himla skön medans Fanny åkte med Lina i hennes bil. Om jag inte hade varit så trött och kunnat hålla mig vaken så hade jag åkt med Lina jag med men jag kände att ett helt baksäte för mig själv i en stor bil va inte så dumt efter att ha rest i över 24 timmar.
 
på flygplatsen i Singapore super taggade för flygresan
 
Helt döda i Qatar efter ett x antal timmar på resande fot utan sömn
Väl framme i Houston, jag va helt död här..
 
Dagen efter vi landat i USA så följde jag och Fanny med Lina till hennes gym där hon tränar crossfit, så det blev ingen sovmorgon för oss nej. Det gjorde mig ingenting då vi fick se oss omkring i Lake Chales och träffa hennes kompisar. Det jag blev mest chockad över var kylan, jag är ju inte van vid kyla då jag inte varit iväg till ett kallt land på vintern sen jag flyttade hit så det blev värsta chocken för mig, och jag som inte ens tycker om kyla trodde att jag skulle dö i vissa stunder, haha!
Men första dagen så åkte vi mest runt i staden som vi så länge har längtat efter att få se. Jag tror nog inte jag känt att en stad har varit så mysig som jag kände om Lake Charles. Det kändes verkligen att man va i södern. Alla hade stora truck bilar, gick omkring i cowboys skor och deras dialekt är så himla stark och svår att förstå där nere. Jag är ju van vid engelska nu och tänker aldrig på att det är ett annat språk ungefär, men där va jag alltid lite nervös över att jag inte skulle förstå vad dom sa, haha. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara Lake Charles mer än att det va sjukt mysigt där. Det kändes lite som "hemma" för att Lina har bott där nu i snart 2 år, (hon bodde i en annan stad innan men bytte skola och stad), så när man åkte omkring så kändes det som hemma för man hört så mycket om det.
 
Vi va i Lake Charles i ca 5 dagar och hann med rätt mycket.
Vi hade rund tur den första dagen då Lina visade oss hennes skola, vart hon brukar gå ut, äta, shoppa, spela golf och sen fick vi även se hennes jobb. Vi var rätt trötta första kvällen så jag, Fanny och Lina hade film mys hemma hos Lina medans mamma och pappa åkte till deras hotell.
 
Andra dagen så var det dags för Linas examen. Tyvärr så blev mamma magsjuk och kunde inte komma och kolla vilket va jätte synd så vi åkt halva jorden för att vara med. Men jag, pappa och Fanny samt några utav Linas kompisar satt där i publiken. Det var verkligen riktigt häftigt att få vara med på en amerikansk examen, det kändes lite coolt. Sen är jag så stolt över min syster som har kämpat så hårt  till att vara där hon är idag. Efter hela examen så åkte vi till en restuarang där min familj, Linas bästa kompis Ali, henne syster, deras mormor och morfar, och en till utan Linas kompis var med. Det var verkligen en bra middag och maten var fantastiskt god om jag minns rätt!
 Lite bilder från examen.
 
 
Lite bilder från middagen efter examen.
 
 
 
Jag kan inte minnas vad vi gjorde dag för dag, men vad vi gjorde medans vi var i Lake Charles var att gå på walmart kl 2.30 mitt i natten, Walmart är som en gigantisk ICA Maxi typ, där man kan köpa allt mellan mat till kläder, smink, köksinrednings saker, ljus osv. Så vi åkte dit och jag köpte massa smink, dock så köpte jag en foundation som visade sig vara alldeles för mörk för min hudfärg dagen efter haha. Vi åkte även hayride, vilket är att man sitter på ett flak bakom bilen och åker omkring i stan och sjunger julsånger, detta gjorde vi med Linas crossfit kompisar, om man är över 21 så tillägger man lite alkohol till denna hayride då det blir lite roligare och tillslut är alla lite berusade och sjunger i alla olika stämmor. Va sjukt roligt och har aldrig gjort något liknande. Och en kväll åkte vi och testade skjuta lite baseball, ni vet när man stoppar i ett mynt och sen kommer bollarna från en maskin och så ska man träffa dom.. sjukt svårt att träffa men grymt kul!
Dagarna gick väldigt snabbt förbi men jag skulle verkligen kunna tänka mig att åka tillbaka dit och hälsa på Lina igen om hon väljer att bo kvär där i några år till. Hon håller just nu på att ta hennes master degree så hon har ännu 1,5 år kvar i skolan.
 
Här kommer lite blandade bilder fårn Lake Charles
När vi "spelade" baseball
Sjukt charmig bild på Fanny och Lina som äter... moahahah
 
 Våran hyrbil som vi körde omkring i.. eller pappa körde och vi andra åkte med. Iaf, den va sjukt stor och skönt och tycker det är synd att vi va tvugna all lämna tillbaka den.
 
 
 
Efter 5 underbara dagar i Lake Charles bar det av mot New Orleans...
 
0 kommentarer